Psikoloji 4 dakika

İnsanlar Neden Bir Yemeği İlk Yediklerinde Daha Lezzetli Hatırlar?

Birçok insan şu durumu yaşamıştır.

Bir yemeği ilk kez yediğinde çok beğenir.

Sonra aynı yemeği tekrar yediğinde ise bazen şöyle düşünür:

“İlki daha güzeldi.”

Oysa yemek çoğu zaman aynıdır.

Peki neden ilk deneyim genellikle daha iyi hatırlanır?